Praca w Contrain – najczęściej zadawane pytania

Co muszę zrobić żeby dostać pracę?

Ofertę pracy otrzymuje od nas każda osoba, która przejdzie pozytywnie proces rekrutacji. Aby starać się o możliwość pracy z Contrain, prześlij do nas swoje zgłoszenie na Facebooku (klik) lub na www.contrain.pl. Możesz się także skontaktować z nami telefonicznie przez numer 600 877 477.

Czy poniosę koszty za znalezienie dla mnie pracy?

Zawarcie współpracy z Contrain nic nie kosztuje. Nasi pracownicy mają zapewnione bezpłatne badania lekarskie i inne świadczenia należne w związku z zatrudnieniem. Musisz jednak liczyć się z kosztami podróży za granicę, kosztami życia oraz mieszkania. Po naszej stronie zapewniamy wsparcie organizacyjne, w tym znalezienie zakwaterowania.

Nie znam języka obcego. Czy znajdę u Państwa pracę?

Posiadamy oferty pracy dla osób bez znajomości języka. Oczywiście nawet podstawowa znajomość angielskiego, niemieckiego lub holenderskiego zwiększa możliwości wyboru i swobodę
w wybraniu najciekawszej oferty.

Czy mogę wyjechać ze znajomymi?

Jak najbardziej, razem raźniej!

Na podstawie jakiej umowy będę pracować?

Będziesz pracować na podstawie polskiej umowy o pracę tymczasową.

Czy mogę podpisać umowę przez Internet lub drogą mailową?

Istnieje możliwość zawarcia umowy w wersji elektronicznej, którą otrzymasz drogą mailową. Pamiętaj, że jest to możliwe tylko i wyłącznie po pozytywnej weryfikacji rekrutera.

Ile godzin pracy gwarantujecie?

Liczba godzin jest uzależniona od projektu, na który wyjeżdżasz. Średnia ilość godzin tygodniowo może wynosić między 35 a 48 godzin.

Czy mogę pracować w nadgodzinach?

To zależy od projektu na jaki wyjeżdżasz, branży oraz ilości pracy w danym okresie. W zależności od tych czynników, praca w nadgodzinach jest możliwa.

Czy w umowie są kary finansowe?

Nie stosujemy kar umownych, np. z tytułu rozwiązania umowy. Musisz pamiętać, że kary finansowe są przewidziane w regulaminie zakwaterowania i dotyczą celowej szkody w miejscu zamieszkania.

Czy muszę zapłacić za badania lekarskie?

Nie poniesiesz żadnych opłat związanych z odbyciem badań lekarskich u lekarza medycyny pracy. Koszty badań pokrywa firma Contrain.

Co jeśli wyjadę i się nie sprawdzę w pracy?

Jeśli tylko mamy możliwość przeniesienia Cię na inny projekt, to korzystamy z takiego rozwiązania. Jeśli nie wyrazisz zgody na zmianę projektu, musisz liczyć się z powrotem do Polski. Ważne jest, aby o problemach w pracy informować na bieżąco. Zmiany projektów bierzemy pod uwagę tylko wtedy, jeśli przepracujesz okres wypowiedzenia określony w umowie o pracę lub ustalony z Contrain.

Czy mogę być ubezpieczonym u narzeczonego/narzeczonej?

Ubezpieczonym można być tylko i wyłącznie przy członku rodziny, tj. mąż, żona, rodzic, prawny opiekun.

Czy mogę pracować na umowie niemieckiej/holenderskiej?

Zatrudniamy na polskich warunkach, tj. na polskiej umowie o pracę tymczasową, ale w szczególnych przypadkach bierzemy pod uwagę zatrudnienie na umowie niemieckiej/holenderskiej.

Jak jest wyposażone zakwaterowanie?

Na naszych zakwaterowaniach skorzystasz z części wspólnych, takich jak salon lub jadalnia. W każdym zakwaterowaniu znajduje się kuchnia i łazienka, które są w pełni wyposażone we wszystkie niezbędne sprzęty i akcesoria. Pamiętaj, że wszystkie nasze zakwaterowania spełniają standardy urzędów certyfikujących.

Czy na zakwaterowaniu będę mieć Internet?

Na większości zakwaterowań skorzystasz z Internetu bezprzewodowego, często także obejrzysz telewizję w języku polskim.

Co wchodzi w skład ceny za zakwaterowanie?

W kwocie za zakwaterowanie zawarte są już wszystkie opłaty jakie wiążą się z Twoim pobytem na zakwaterowaniu, tj. prąd, gaz, czynsz, wywóz odpadów, wsparcie polskojęzycznego Koordynatora w sytuacjach awaryjnych.

Czy mogę wyjechać z małym dzieckiem?

Nie. Nasze zakwaterowania są przeznaczone tylko
i wyłącznie dla naszych pracowników i nie są przystosowane dla małych dzieci. Dodatkowo nie bylibyśmy w stanie zapewnić dziecku opieki w czasie Twojej pracy.

Czy mogę zabrać ze sobą zwierzaka?

Niestety musisz zapewnić swojemu pupilowi opiekę na czas nieobecności. Zostaniesz o tym poinformowany w regulaminie korzystania zakwaterowania. Pamiętaj, że na zakwaterowaniu zamieszka z Tobą więcej osób, więc obecność zwierząt mogłaby im przeszkadzać.

Czy mogę wybrać sobie zakwaterowanie, w którym chcę zamieszkać?

Miejsce na zakwaterowaniu przydzieli Ci Twój opiekun (koordynator operacyjny). Zakwaterowanie zostanie Ci przydzielone w zależności od projektu, na który wyjedziesz, ponieważ staramy się, żeby odległości między zakwaterowaniami, a miejscami pracy były jak najmniejsze.

Czy gdy wyjadę z partnerem/partnerką to zostaniemy zakwaterowani razem w pokoju?

Miejsce na zakwaterowaniu przydzieli Ci Twój opiekun (koordynator operacyjny), który postara się, żebyście mogli zamieszkać razem.

Ilu osobowe są pokoje?

Nasze zakwaterowania najczęściej zawierają pokoje 2, 3 lub 4-osobowe.

Czy mogę mieszkać w pokoju jednoosobowym?

Oferujemy zakwaterowania, w których bardzo rzadko występują pokoje jednoosobowe. W związku z tym musisz liczyć się z tym, że zamieszkasz w pokoju dwu- , trzy- lub kilkuosobowym. W naszych pokojach najczęściej obowiązuje podział ze względu na płeć; wyjątek stanowią pary, którym staramy się zapewnić pokój dwuosobowy.

Czy mogę mieszkać na swoim zakwaterowaniu?

Masz możliwość mieszkać na swoim prywatnym zakwaterowaniu, ale pamiętaj aby uzgodnić to wcześniej z kierownikiem projektu.

Czy na zakwaterowaniu jest lodówka?

Na każdym zakwaterowaniu znajduje się lodówka z zamrażarką, ale musisz pamiętać, że często jest ona dostępna również dla innych mieszkańców.

Czy na zakwaterowaniu jest pralka?

Na większości naszych zakwaterowań jest pralka. W sytuacjach awaryjnych Twój opiekun (koordynator operacyjny) zorganizuje możliwość prania w innym miejscu.

Co zabrać na zakwaterowanie?

Nasze zakwaterowania są w pełni wyposażone, ale pamiętaj, żeby zabrać ze sobą kołdrę, poszewkę, poduszkę, prześcieradło lub śpiwór i podstawowe przybory kuchenne. Przypomnimy Ci o tym w naszym pakiecie informacyjnym, którzy otrzymasz podczas podpisywania umowy.

Ile kosztuje zakwaterowanie?

Na większości projektów w Holandii jest to kwota od 14 do 15,75€ za dobę od osoby. W Niemczech to 434 euro za pełen 31-dniowy miesiąc.
Informację o wszystkich kosztach otrzymasz na etapie rekrutacji – nic Cię nie zaskoczy w trakcie trwania projektu.

Co to jest karta EKUZ?

Karta EKUZ to Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego, która potwierdza prawo do korzystania z niezbędnych świadczeń zdrowotnych w czasie tymczasowego pobytu na terenie innego państwa członkowskiego UE/EFTA. Karta może zostać wydana wyłącznie osobom, które posiadają prawo do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych zgodnie z przepisami krajowymi, w tym osobom zgłoszonym do ubezpieczenia zdrowotnego.

Gdzie mogę wyrobić kartę EKUZ i jak?

By wyrobić kartę EKUZ, wystarczy, że:
Udasz się do siedziby oddziału wojewódzkiego NFZ, poprosisz o wniosek o wydanie karty EKUZ i złożysz go z własnoręcznym podpisem lub pobierzesz wniosek ze strony internetowej ekuz.nfz.gov.pl i wyślesz go pocztą tradycyjną na adres oddziału, faksem, mailem lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.

Ile kosztuje wyrobienie karty EKUZ?

Karta EKUZ wydawana jest bezpłatnie. Zarówno złożenie wniosku, jak i odebranie karty nie wymaga uiszczenia żadnej opłaty.

Czym jest numer SOFI/BSN?

Numer SOFI/BSN jest to holenderski numer podatkowy, który świadczy o legalności zatrudnienia na terenie Holandii. BSN nadawany jest jednorazowo na całe życie, a jego wyrobienie jest bezpłatne. Do wyrobienia BSN potrzebny jest ważny dokument tożsamości: paszport lub dowód (nie może być uszkodzony). W przypadku zagubienia dokumentu SOFI istnieje możliwość wyrobienia duplikatu odpłatnie.

Jak mogę wyrobić numer SOFI/BSN?

Pomożemy Ci w uzyskaniu numeru SOFI/BSN. Polskojęzyczny opiekun (koordynator operacyjny) umówi wizytę w Tax Office, zawiezie Cię do urzędu i pomoże przejść przez wszelkie formalności. Numer ten wyrabiany jest bezpłatnie. Zachęcamy do zalaminowania uzyskanego dokumentu podczas przerwy urlopowej w Polsce, aby się nie zniszczył.

Ile mogę zarobić „na rękę” po odliczeniu zakwaterowania i ubezpieczenia?

Na wysokość wynagrodzenia netto ma wpływ kilka czynników, np. nadgodziny, praca w weekendy czy święta, ilość dni spędzonych na projekcie w danym miesiącu. Wynagrodzenia wahają się od rodzaju wykonywanej pracy oraz stawki na danym projekcie. Dodatkowo poprzez wykorzystanie Portalu Pracownika, który Contrain udostępnia swoim pracownikom będziesz mieć możliwość zapoznania się ze swoim paskiem wynagrodzenia, w którym zawarte będą wszystkie informacje związane z wyliczeniem jego wysokości. Pamiętaj, że do podstawowej stawki doliczamy dodatki urlopowe i wakacyjne.

W jaki sposób wypłacane jest wynagrodzenie?

Wynagrodzenie wypłacamy na konto polskie walutowe lub złotówkowe do 10-tego dnia każdego miesiąca w walucie euro. Pamiętaj, że jeśli posiadasz konto złotówkowe, to dojdzie do przewalutowania euro na złotówki.

Czy mogę podać konto innej osoby, np. siostry lub mamy?

Do wypłaty wynagrodzeń musisz podać numer konta, którego jesteś właścicielem lub współwłaścicielem.

Czy mogę otrzymać zaliczkę lub pożyczkę?

W Contrain nie ma możliwości pobierania zaliczek ani pożyczek. Wynagrodzenie wypłacamy 10-tego dnia następnego miesiąca na wskazane przez Ciebie polskie konto walutowe lub złotówkowe.

Czy mogę zaplanować swój urlop?

Tak, urlop planujesz poprzez Portal Pracownika. Wnioskujesz o urlop, a Kierownik Projektu może ten urlop zaakceptować lub odrzucić. To, czy otrzymasz w danym terminie urlop uzależnione jest od planów produkcyjnych Klienta.

Co muszę zabrać ze sobą na wyjazd?

Przed wyjazdem otrzymasz od nas pakiet informacyjny na temat pracy wraz z wykazem rzeczy, które musisz ze sobą zabrać. Z pewnością musisz spakować na wyjazd: dowód osobisty lub paszport, kartę do bankomatu, śpiwór lub kołdrę, poduszkę oraz pościel.

Czy wyżywienie jest opłacane przez agencję?

Wyżywienie należy zakupić we własnym zakresie.

Czy mogę wyjechać do pracy z Contrain będąc na urlopie wypoczynkowym w innej firmie?

Niestety nie ma takiej możliwości, możesz wyjechać za granicę wyłącznie będąc na urlopie bezpłatnym. Wymagamy wtedy wniosku o udzieleniu urlopu bezpłatnego wydanego przez Twojego pracodawcę.

Co z moim ubezpieczeniem?

Każdy pracownik jest ubezpieczony w ZUS, a w przypadku wykonywania zadań służbowych za granicą posiada tzw. formularz A1, czyli potwierdzenie ubezpieczenia w ZUS na kraje Unii Europejskiej. Formularz umożliwia opiekę zdrowotną w nagłych sytuacjach. Doradzamy też wyrobienie sobie karty EKUZ, która gwarantuje Ci leczenie w placówkach medycznych działających w ramach publicznej opieki zdrowotnej za granicą.

Czy jeżeli potrzebuję pomocy za granicą, to ktoś mi pomoże?

Podczas wykonywania swoich zadań za granicą możesz korzystać z pomocy polskojęzycznego opiekuna (koordynatora operacyjnego). Rozpoczynając pracę, otrzymasz dane kontaktowe do koordynatora i w trudnych sytuacjach możesz się z nim skontaktować.

Czym jest Portal Pracownika?

Portal Pracownika jest portalem stworzonym dla pracowników Contrain. Umożliwi Ci składanie wniosków urlopowych w systemie online, ułatwi komunikację z nami poprzez zakładkę „napisz do nas”, da dostęp do pasków płac, zapozna Cię z obowiązującymi w Contrain procedurami oraz programem poleceń.

Jak mogę uzyskać nowe hasło do Portalu Pracownika?

Jeśli nie możesz zalogować się na swoje konto na Portalu Pracownika, możesz samodzielnie wygenerować nowe hasło dostępu. Kliknij na „zapomniałeś hasła?” w prawym dolnym rogu okienka logowania do portalu. Następnie podaj swój login (login to imię, nazwisko i data urodzenia pisane bez polskich znaków, pisany w formacie imięnazwiskorrrrmmdd) i kliknij „wyślij mi nowe hasło”. Nowe hasło dostępu zostanie wysłane SMS na numer telefonu, który podałeś przy popisaniu umowy. Jeśli nie otrzymasz SMS z nowym hasłem powinieneś skontaktować się ze swoim kadrowcem w celu upewnienia się czy w systemie jest wpisany Twój aktualny numer telefonu.

Czy mogę złożyć wniosek urlopowy przez Portal Pracownika?

Wniosek urlopowy możesz złożyć klikając w „nowe wnioski urlopowe”, a następnie „złóż wniosek”. W portalu znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące Twojego wniosku, dostaniesz też powiadomienie, gdy wniosek zostanie zaakceptowany lub odrzucony.

Czy w Portalu Pracownika znajdę wszelkie niezbędne dane kontaktowe do pracowników Contrain?

W Portalu Pracownika znajdują się dane kontaktowe do wszystkich osób, które są przypisane do projektu, na którym pracujesz, m.in. kierownik projektu czy opiekun kadrowy. Możesz się z nami skontaktować także przez zakładkę „Napisz do nas”.

Chcę się dowiedzieć, jak zostało naliczone moje wynagrodzenie. Jak mogę to sprawdzić?

W Portalu Pracownika znajdziesz wystawiane co miesiąc paski płac, na których znajdziesz dokładne informacje na temat Twojego wynagrodzenia.